Thursday, September 8, 2011

Google Trick

Assalamualaikum wbt.. . . 

Nak tengok website google menari tak?Website google pun boleh jadi bola jampi. Macam-macam..Tak kan google nak jadi ahli sihir gak kot. Hehe. Semua ni ada trik. Nak buat macam mana? Sat nak ajaq..
1. Google Sphere
Buka website google > taipkan Google Sphere > Tekan I’m feeling lucky.
Website google jadi macam mana?


2. Cari Chak Noris
Jom cari Chak Noris jumpa tak kat google. Buka website google > taipkan find Chak Noris > Tekan I’m feeling lucky. Jumpa tak? Dia tulis apa semua sekali?:-p


3. Google Terbalik
Buka website google > taipkan elgoog iaitu perkataan terbalik google > Tekan I’m feeling lucky. Jadi macam mana?


4. Google Loco
Buka website google > taipkan google loco > Tekan I’m feeling lucky
Website google buat apa?


5. Google Epic
Buka website google > taipkan google epic > Tekan I’m feeling lucky. Apa yang jadi?




6. Google Gravity
Buka website google > taipkan google gravity > Tekan I’m feeling lucky. Apa dah jadi???




Sumber http://www.zuarxpdc.com/2010/12/6-trik-di-website-google-yang-agak-lucu.html#ixzz1SzRPaZK3

4 comments:

Nuranis Iryani said...

nak copy bloeh ? :)

Keisya Hisya said...

y not? sy pun copy paste gak :D

Aziz Syaidahtul said...

wah..sy bru jumpa yg sphere...hbt btul drg bleh pkir macam ni...

Keisya Hisya said...

kan??haha..ada byk lg ba tu
:)